tisdag 4 september 2012

Studentmössor

Studentmössor hit och studentmössor dit. Idag masade jag mig halvt död iväg till skolan för att slå två flugor i en smäll: Matte C lektion och mössprovning. Oturligt nog hade min klass provat mössor tidigare på dagen så jag och en klasskompis fick gå till mössprovningen själva. Positivt med att gå dit lite efteråt var att vi slapp genomgången där allt presenterades, negativt var att jag inte kunde kolla med min klasskamrater hur de skulle ha sina mössor. Nu har jag beställt en mössa i alla fall, den har storlek 53 och är rosa på insidan. Jag hoppas verkligen att jag kommer trivas med den, trots att det inte är den mest traditionella mössan med en flagga på insidan.

Annars då? Pontus reste iväg med sina vänner idag och jag saknar honom redan. Vill inte ens tänka på hur mycket jag kommer sakna honom nu till helgen. Han skickade ett sms lite tidigare i kväll där han skrev att de hade landat och har det bra. Så nu kan jag slappna av, jag är alltid lite orolig när någon i min närhet sitter på ett flygplan.


Bild från google


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar