tisdag 18 december 2012

Studentklänningar

Åh, vilken djungel det är. Inte nog med att det är en djungel, det är en djungel med väldigt få ätbara frukter. Vad pratar jag om? Studentklänningar. Det är så sjukt svårt att hitta en perfekt studentklänning, speciellt nu på vintern när det inte är säsong för det. Jag vill gärna vara ute i tid, så att jag inte står där ett par veckor innan studenten och stressar över skolarbete och studentkläder. Dessutom lär de små söta vita klänningarna som släpps i butiker som H&M och MQ precis innan studenten sitta på var och varannan student.

Måste studentklänningen vara kritvit? Kan den vara äggskalsvit? eller lätt beige/vit? Det skulle göra allt så mycket enklare. Fast det bestämmer jag väl själv, men jag vill ändå hålla på traditionerna liksom.

Olika klänningar jag tittat på
Klänning no1
Söt och enkel, fungerar bra på ett utspring. Jag tycker att enkla klänningar gör sig bäst på studenten. Det jag gillar med denna är ryggen i spets och att det är små silvriga paljetter över bröstet.

Klänning no2
Även denna är väldigt enkel. Men jag tycker nästan att den känns lite för enkel?  Jag tror att den skulle passa bättre en varm sommardag med ett par söta sandaletter eller mocka boots.

Min favorit! Den är inte kritvit, utan lite cremefärgad. Jag funderar på att köpa den här och ha på kvällen när jag går ut istället? Det är ingen klänning som passar för ett flak och utspring tror jag. Axlarna kommer glida åt alla möjliga håll och skall jag ha en bandlös bh som den här klänningen kräver så känner jag inte för att studsa runt i två timmar på ett flak.

Jag vet att de flesta byter om till något helt annat på kvällen, vilket även jag planerar att göra, men jag vill fortfarande ha en ljus klänning. Det skall synas att jag tagit studenten på hela outfiten, och inte bara mössan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar