lördag 15 december 2012

Good guy Doctor

Kunde inte sova i natt av många olika anledningar, bland annat för att min hals gjorde så ont. Så jag satte klockan på halv åtta för att tvinga med mamma till vårdcentralen. Väl där fick jag en ny läkare, som jag verkligen tyckte om! Dock skall han bara jobba där tills Augusti, så typiskt. Han lyssnade på vad jag sade och trots att halsproverna inte visade någonting (Det har de nästan aldrig gjort på mig, trots att jag knappt kunnat andas för att halsen varit så svullen) så fick jag penicillin. Äntligen en läkare på min lokala vårdcentral som inte bara går efter prover. Han gick att skämta med, och han tryckte INTE sitt skrev mot mina knän. (Någon mer än jag som råkat ut för detta?) Pluspoäng.

Nu sitter jag vaken i väntan på att ta min medicin, skall ta den var åttonde timma. Lite segt men helt okej, jag har ju le internet. Hmm... Har jag något mer att berätta tro? Jo, jag åt på subway idag men de hade inte mitt vanliga bröd så jag tog fullkorn med honey toping. Det funkade väl, men Parmesan och Oregano är godare.

Jag vill verkligen må bättre i morgon, då jag skall med Pontus på julbord i Åmål. Det får man ju inte missa! Nu skall jag nog sova ändå, puss och kram.

Jag hos min pojkvän framför brasan, sjuk men glad
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar