tisdag 1 oktober 2013

Ödlesafari

Förra veckan så var jag hemma hos Emelie för att titta på hennes ödlor. Eller, för att umgås med henne så klart, men även för att titta på ödlorna. Hon och Niclas har tretton ödlor just nu, och de är så fina. För bara ett år sedan så hade de bara en ödla, men sedan de flyttade ihop så har intresset växt och nu ser deras rum ut som ett enda stort terrarium. De har gjort det så fint i alla terrarium, och deras ödlor har det riktigt bra. Ödlor är så häftiga djur. Jag blev helt förälskad i deras Kameleont. Jag tyckte om den så mycket att jag funderar på att skaffa en. Men jag måste verkligen tänka igenom det först, och om jag skall skaffa en så vill jag ha alla tillbehör som krävs för att ödlan skall få ett så bra hem som möjligt. Ett extra högt terrarium tillexempel.

Här är lite bilder från dagen.


Rambo 
Lehia
Well, Hello!
Deras kattunge Tila, så himla fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar