lördag 12 oktober 2013

Lördag

Idag är det lördag och jag är ledig. Detta är min första lediga helg på fem månader. Jag är så glad över att äntligen få semester, även om jag med de rätta termerna är arbetslös. Jag väljer dock att se det som semester, eftersom jag börjar jobba igen om en månad. Jag har inte varit ledig en längre period på två år, så jag förtjänar det. Fast lite ångest har jag ändå, men när ångesten kryper sig på så påminner jag mig själv om att jag faktiskt hade möjlighet till ett extrajobb i tre veckor, men valde att inte söka det för att få vara ledig ett tag. Då känns det genast mycket bättre!

Om dagarna så träffar jag kompisar, pysslar och myser framför tv:n. Perfekta höstdagar helt enkelt. I November åker jag till London med mamma, vilket jag verkligen ser fram emot. Nu skall jag göra ingenting tillsammans med Pontus. Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar