torsdag 21 februari 2013

Valentines day

Jag har ju helt glömt av att jag hade någonting att blogga om mitt i all stress. Just nu är det stressigt med skolan för mig, men det ser ut att klarna upp lite i alla fall. Jag tänkte bara berätta om min alla hjärtans dag för er. Alla hjärtans dag har aldrig varit romantisk för mig, och när människor i min omgivning antingen beklagat sig eller varit helt till sig över högtiden så har jag spenderat dagen hos min mormor. Hon fyller år den 14 februari, så för mig är det en dag att fira min älskade mormor. Nu när jag har pojkvän så är det ju kul att fira alla hjärtans dag tillsammans med honom, vilket jag gjorde förra året, men jag tycker inte att det är så viktigt. Någon gång ibland kan det vara fint, men det är minst lika fint med en romantisk dag i juni som det är i februari.

Alla hjärtans dag är för mig min mormors födelsedag, samtidigt som det är en dag med kärleksfull atmosfär. Det är fint med hjärtan och nallar i alla butiker, och visst blir man glad av att få en nalle eller en noblesse-choklad. Även att ge bort, men det behöver inte vara till den man är kär i. Det kan vara till en förälder, en kompis eller en mormor.

Jag spenderade i alla fall dagen hos mormor tillsammans med Mamma, Moster, Morbror och Pontus. Det var mysigt.
Moster, Mormor, Pontus och Mamma 
Min mormor bor så fint, hon kan verkligen det här med att inreda mysigt
Mamma hjälper mormor att koppla ipaden till tvn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar