måndag 7 januari 2013

bara jag

Jag satt precis och redigerade en bild på mig, testade mig fram lite och försökte få tillbaka lite av mina gamla kunskaper i photoshop när det slog mig. Jag mår inte bra av det här. Jag mår inte bra över att släta till den lilla  bucklan jag har på min näsa och försköna mina drag. Allt det gör är att påminna mig om hur jag inte ser ut. Så jag stängde ner filen utan att spara den, för hade jag sparat den så skulle jag ha suttit och växlat mellan originalet och den redigerade i säkert fem minuter. Jag tror det är skillnaden på Malou 14 år och Malou 18 år. Då kunde jag stirra mig blind på allt som var fel, gråta i timmar och gömma mig för omvärlden. Nu inser jag i förväg vad som kan skada mig, och försöker se till att inte hamna i den sitsen i onödan.

Tre år sedan i Grekland



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar