lördag 11 augusti 2012

Konsten att unna sig

Ibland känns det som att det jag är bäst på här i livet är att köpa saker. Kläder, mat, media - you name it. Nu härom dagen så åkte jag iväg och köpte mig en alldeles ny digitalkamera. Min gamla kamera fungerar rätt bra, men jag har haft den så länge och ibland tar det tid innan den riktigt vill göra så som jag vill. Så det här köpet hamnar väl under kategorien "jag vill". Jag och Pontus pratade om det härom dagen, det finns tre olika kategorier när det kommer till att spendera pengar på vad man nu vill spendera pengar på.

Största anledningarna till att man köper någonting är 
För att man behöver
För att man vill
eller
För att man kan

Det jag vill komma fram till är att jag nog har lite ångest för att jag la ut pengar på någonting jag egentligen inte behövde. Men jag ville faktiskt ha en ny kamera och eftersom lönen jag fick nu var den första lönen jag någonsin fått så tycker jag att jag kunde få unna mig det. Egentligen försöker jag nog rättfärdiga mig själv och mitt köp. Det är meningen med det här enformiga blogginlägget.

Här är två bilder från de senaste dagarna i alla fall, tagna med den nya kameran.

Min kärlek
Norra Gubberogatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar