torsdag 19 juli 2012

Last few days

Nu får jag aktivera mitt huvud och tänka lite ifall jag skall komma ihåg vad som hänt sedan sist.. Jag är väldigt trött, jag sov rätt lätt i natt och så har jag jobbat hela dagen följt av övningskörning. Men här är vad som hänt sedan sist i alla fall. Sedan är det bed time för mig.

Förra torsdagen:
Pontus kom hem från Stockholm! Men det var först på kvällen, eftermiddagen spenderade jag med min vän Jessica. Vi fikade, pratade och satte oss vid kanalen. Vi råkade ut för några tidigt ankomna Gothia-cup killar som rusade ned mot oss när vi satt vid kanalen. Vi både tänkte att "Shit, nu puttar de i oss". Men de ville bara ta kort med "beautiful swedish girls", snälla som vi är så ställde vi upp. Applåderna från deras lagkamrater haglade över oss efter att vi tagit kort med två killar med fem kameror/mobiler riktade mot oss. Det var det sjukaste jag varit med om på länge, jättekul faktiskt. Jag tror både jag och Jessica blev lite chockade..

Jag vid kanalen

Jessica vid kanalen

Lördag:
Avskedsfest för Emelies kompis Disa, det var jättemycket folk, hög musik och bra stämning. Jag hade jättetrevligt och det var en lyckad kväll. Runt ett på natten kom pappa och hämtade mig. Tur det, jag har världens bästa föräldrar.

Söndag:
Åt med familjen på resturant. Maten var jättegod och alla var belåtna, tyvärr kunde jag inte trycka i mig all min mat för att jag mådde lite illa. Wonder why, haha. Vi firade Tobbe och Fredriks pappa i alla fall, så grattis i efterskott.

Pappa och Helen
Måndag:
Jobb.

Tisdag:
Träffade Nicolina en stund på dagen och umgicks lite, det är så skönt med barndomsvänner för man kan verkligen göra ingenting tillsammans utan att det blir konstigt. Jag stod och fixade mig medan hon gjorde annat. Det är så avslappnat och bra.

Runt halv fem åkte jag med Pontus och hans familj till hans kusiner en bit utanför kungsbacka. Det var tjugoårskalas och hela stora släkten var där. Tanken var väl att nästan alla skulle bada i deras pool efter maten, men kylan skrämde bort oss alla. I alla fall mig, haha. Pontus och hans syster doppade sig i alla fall, vilket jag absolut inte är avundsjuk på. Det såg nästan äckligt kallt ut.. Inget för mig. Jättetrevlig kväll det också.

Jag vid poolen

Crazy and I
Idag:
Jobb och övningskörning. Det kändes riktigt skönt att övningsköra idag, allt gick så bra. Jag tycker det är så himla mycket roligare att övningsköra när det går bra och jag verkligen kan känna att jag blir bättre och bättre på att köra och hålla koll. Men det är en lång bit kvar. Tack till min snälla pappa som orkar övningsköra med mig, jag uppskattar det till tusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar