lördag 21 juli 2012

Crazy man on the spårvagn


Hej mina fina. Mina två lediga dagar har just passerat och i morgon bitti skall jag upp med tuppen. Igår var jag på ullared med min mamma och moster, och på vägen till min moster sådär klockan åtta på morgonen så var jag med om en av de konstigaste upplevelserna jag någonsin haft på en spårvagn.

Så, vi sitter på spårvagnen mamma och jag. När vagnen stannar vid järntorget är klockan närmre tjugo i åtta. Vi sitter längst bak på en mellangammal spårvagn, en sådan som är låg i mitten av vagnen och hög bak och fram. Hur som helst så öppnas dörrarna, och in i bakre delen av vagnen är en man på väg. Han har en klassisk uteserveringsstol på axeln och en cykel i händerna. Först ställer han upp stolen i vagnen och sedan fortsätter han med cykeln. Spårvagnsförarens röst hörs i vagnen, "Du med cykeln, du får inte  stiga på med cykeln. Du får gå av med den." Mannen svarar "Men jag har punktering... så det skiter jag i, jag har punktering." och fortsätter på med cykeln och bär sedan med sig en sports-bag på vagnen.

Sekunderna går, och spårvagnen åker inte. "Det gäller fortfarande. Jag tänker inte åka förrän cykeln är av." följt av ett "men jag har punktering, PUNKTERING för fan... jag skiter väl i den jävla cykeln då." och så kastar han våldsamt av den, och spårvagnen klingar till och snart ligger cykeln med en smäll på hållplatsen medan mannen fortsätter att skälla på chauffören. Men det värsta var inte hans lilla rage. Det värsta var att när han gick och satte sig en bit framför oss, så ser vi att han har en stor jävla såg som sticker ut ur hans sports-bag. Efter ett tags argt mumlande så tog han upp sågen, för att sedan stoppa ned den igen.

Behöver jag säga att jag satt på helspänn och tänkte att morgondagens rubrik i GP kommer att vara "Galen man sågade i spårvagnsresenärer." !? Fast efter ett tag så insåg både jag och mamma hur ironisk situationen var och kunde inte hålla oss för skratt. Vi småfnissade tills vi gått av spårvagnen, då började vi asgarva. Det är inte alltid så tråkigt på spårvagnen en tisdagsmorgon.

Resten av dagen spenderades som sagt i ullared. Vi shoppade, fikade och betalade. Sedan drog vi till mosters stall en stund för att sedan bli skjussade hem. Väl hemma så skyndade jag mig och tryckte i mig två panpizzor eftersom jag skulle hinna med vagnen mot centralen. Därifrån skulle jag ta ett tåg till ytterby där Sofia bor. Men väl på centralen så är det signalfel och tågen går inte.. Så det var bara att åka hem. Det sög, jag såg faktiskt fram emot en filmkväll med friends.


Jag i ladan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar