tisdag 26 november 2013

Dag 1 - 10 Sanningar om dig själv

1. Jag älskar att pyssla. Det spelar ingen roll om jag målar, pusslar, klistrar eller klipper. Jag älskar allt som har med pyssla att göra, och blir näst intill stissig när jag går in i en pysselbutik. Jag vill köpa allt. Jag köper såklart inte allt, men genom åren har jag samlat ihop en hel del pyssel.

2. Jag älskar Tv-serier och har samlat på boxar sedan jag var tretton år gammal. Min samling börjar bli riktigt stor, och har jag ingenting annat att göra så kan jag blåsa igenom en hel säsong på ett par dagar.

3. Jag kan inte sova om mitt lakan är det minsta skrynkligt eller om det finns en enda liten smula i sängen. Det är bara att gå upp och fixa det, för jag kommer inte att kunna släppa det.

4. Jag planerade att hålla ett tal på min student, men jag blev för nervös. Ibland ångrar jag att jag inte höll talet, men samtidigt så kändes det rätt just då. Coulda' Woulda' Shouda' som Samantha i SATC hade sagt.
En av de bästa dagarna i mitt liv

5. Min första pojkvän hette Martin och vi var båda tre år gamla. Vi skulle bo i ett svart hus när vi blev stora, vi hade till och med målat en bild. Det var alltså riktigt seriöst, som ni märker.. Haha!

6. Jag är väldigt kortsint, och har därför svårt att förstå långsinta människor. Jag blir glad lika snabbt som jag blir arg, vilket kan förvirra de som inte känner mig.

7. Jag älskar djur i alla dess former, men speciellt kattdjur. Jag har två katter som är mina små bebisar. Jag har svårt att med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Drömmen hade varit att äga en Savannah-katt, en tamkatt som har mer vilt i sig än en vanlig tamkatt. De är större, och har päls som en leopard. De är så vackra.

8. Jag simmar långsamt. Det har jag alltid gjort, men det har blivit extra tydlig nu de två senaste veckorna. Jag och mamma har nämligen simmat, och hon är alltid i alla fall en halv längd framför mig. Tänk om jag skulle behöva simma iväg från en haj!?!? Om jag inte hade haft en chans i normal simtakt så har jag definitivt inte en chans nu..

9. Jag köper två skvallertidningar i månaden, och jag älskar det!

10. Mina fingrar är jättekonstiga. När jag sträcker ut dem så böjs de uppåt, något som både mamma och mormor tycker är väldigt underhållande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar